تبلیغات
مطالب اینترنتی - مطالب شهریور 1396

سریع به خواب رفتن با این 13 راهکار

نویسنده : نویسنده چهارشنبه 22 شهریور 1396 05:23 ق.ظ  •   

سریع به خواب رفتن با این 13 راهکار

سریع به خواب رفتن با این 13 راهکار

اگر برای شما بی‌خوابی یک مشکل مزمن است، همه‌ی کارشناسان توصیه می‌کنند که به دکتر مراجعه کنید؛یک خواب بد می‌تواند روی تمام روز شما تاثیر منفی بگذارد و این شاید بیشتر از بیماری‌های ساده بر روی سلامت زندگی شما تاثیر منفی بگذارد.
تحقیقات نشان می‌دهد که به طور مداوم از خواب خوب محروم بودن، شما را گنگ، تحریک پذیر، پریشان و ناراحت می‌سازد. و به تدریج موجب مشکلات جدی تری می‌شود.

برای کمک به کسانی که شب‌ها تا دیر وقت بیدار می‌مانند، بهترین شیوه‌های خواب خوب را که کارشناسان آن را “بهداشت خواب” می‌نامند جمع آوری کرده‌ایم.

 

۱. سر وقت به اتاق خواب بروید.
هر شب همان کارهای آرامش بخش قبل از خواب را انجام دهید و ذهن و بدن خود را با کارهایی مانند خواندن عمیق یک کتاب آماده رفتن به رختخواب کنید.

 

۲. اتاق خواب خود را برای حداکثر بهره‌وری از خواب آماده کنید.
شما باید دمای اتاق خود را بین ۱۸ تا ۲۰ و همچنین تاریک نگه دارید و برای جلوگیری از ورود نور پرده‌ها را بکشید.

 

۳. از تلفن خود به عنوان یک ساعت زنگ‌دار استفاده نکنید.
بسیاری از ما به گوشی خود برای از خواب بیدار شدن تکیه می‌کنیم، تنها مشکل این است که اگر شما نمی توانید به خواب بروید، با گوشی خود را مشغول می‌کنید که باعث می‌شود فرایند خوابیدن شما طولانی‌تر شود.

اتاق خواب شما فقط باید برای خواب باشد و نه چیز دیگری. هیچ بهانه‌ی دیگری وجود ندارد. اگر از تلفن همراه خود به عنوان ساعت زنگ‌دار استفاده می‌کنید پس این مشکل را با خرید یک ساعت حل کنید.

 

۴. تمرین تنفس عمیق داشته باشید.
کمی توجه به تنفس عمیق به بدن می‌گوید که وقت استراحت است. در “دم “، هوای تازه‌ای که به ریه‌ها وارد می شود، در سراسر بدن شما سفر می‌کند و تمام سلول‌ها را پاکسازی می‌کند.و در “بازدم”، تمام سموم و حالت منفی به صورت امن در اتمسفر خارج می شوند.تمرکز بر دم و بازدم ثابت و آرام، احساس راحتی و آرامش را تضمین می‌کند. اما این آرامش با اولین باری که آن را امتحان کنید اتفاق نخواهد افتاد. این یک تمرین مداوم است، بنابراین شما نیاز به تمرین آن برای داشتن بهترین اثر دارید.تا وقتی که احساس می‌کنید که بدن شما بهتر شده است آن را ادامه دهید.

 

۵. عضلات انگشت پای خود را شل کنید.
برای آزاد کردن تنشی که در عضلات و تاندونهای شما ایجاد شده است، از “آرام سازی پیشرونده عضلانی” زمانی که شما در رختخواب دراز کشیده‌اید استفاده کنید.
این کار بسیار ساده است، انگشت خود را بکشید و سپس رها کنید، سپس حرکت را بر روی انگشت دیگر انجام دهید. یا می‌توانید انگشتان پای خود را برای هفت بار خم کنید و سپس آزاد کنید.

 

۶. فکر خود را با یک تمرین ذهنی مشغول کنید.
سعی کنید عدد ۱۰۰ را به صورت معکوس بشمارید یا همان شمارش معکوس را به صورت کم کردن ۳ عدد در هر بار استفاده کنید.
ریتم شمارش می‌تواند شما را در حالت خواب‌آلود قرار دهد در شمارش با کم کردن ۳ عدد در هر بار مقدار کمی چالش برای ذهن شما ایجاد می‌شود که نیازمند توجه بیشتری است و می‌تواند یک تاثیر مثبت خارج از برنامه بر روی مغز شما هم داشته باشد.

 

۷. از تخت خواب خارج شوید
بعد از ۳۰ دقیقه دراز کشیدن در تخت خواب، شما باید از آن جا بلند شوید. در واقع شما باید بدن خود را به خواب در رختخواب آموزش دهید. بنابراین موبایل خود را کنار بگذارید و کاری آرام، مانند خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی و یا حتی شستن ظروف را انجام دهید.

 

۸. نگرانی را از سر خود دور کنید.
اگر ذهن شما درباره آنچه که ممکن است فردا، هفته آینده و یا سال آینده رخ دهد، درگیر است، آن را کنار بگذارید.
سعی کنید تمام نگرانی‌های خود را بر روی یک تکه کاغذ بنویسید تا آن را از سر خود بیرون کنید، این کار یک رویکرد بسیار عالی برای تسکین اضطراب است.

 

۹. ساعت زنگ‌دار را از خود دور کنید
یکی از بدترین قسمت‌های بی‌خوابی آگاهی از این است که خواب شما کافی نمی‌باشد.برای جلوگیری از آن ساعت را از خود دور کنید تا مجبور نباشید هر لحظه به آن نگاه کنید.

 

۱۰. سعی کنید یک تجربه زیبا را تجسم کنید
اگر فکر شما درگیر چیزی است که امروز اتفاق افتاده است، ذهن خود را به چیز دیگری مشغول کنید.
فکر خود را با چیزهایی که دوست دارید، مانند تعطیلات مورد علاقه درگیر کنید.

 

۱۱. به اندازه کافی در طول روز ورزش کنید
اگر شما در طول روز هیچ کاری انجام نداده باشید، بدن شما احساس نیاز به استراحت کمتری دارد. هرچه در طول روز فعال‌تر باشید خواب راحت‌تری دارید.

 

۱۲. بالش بهتری انتخاب کنید
پژوهش‌ها نشان داده است که یک بالش متوسط بهترین تاثیر مثبت را در خواب ایفا می‌کند. چون که بالش‌ها باید سر و گردن شما را حمایت کنند.
همچنین، اگر شما نگران آلرژی هستید، یک بالش غیر آلرژی زا را انتخاب کنید.

 

۱۳. به دکتر مراجعه کنید
اگر برای شما بی‌خوابی یک مشکل مزمن است، همه‌ی کارشناسان توصیه می‌کنند که به دکتر مراجعه کنید؛یک خواب بد می‌تواند روی تمام روز شما تاثیر منفی بگذارد و این شاید بیشتر از بیماری‌های ساده بر روی سلامت زندگی شما تاثیر منفی بگذارد.
منبع:healthmag.ir

 

 

The post سریع به خواب رفتن با این 13 راهکار appeared first on جذاب.


لینک منبع و پست :سریع به خواب رفتن با این 13 راهکار
http://www.jazzaab.net/%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%b9-%d8%a8%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d9%86-13-%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1.html

آخرین ویرایش: - -

یک تحقیق علمی؛ فن های خنک کننده چه مقدار قدرت موتور را هدر می دهند؟

نویسنده : نویسنده دوشنبه 6 شهریور 1396 09:23 ب.ظ  •   


یک تحقیق علمی؛ فن های خنک کننده چه مقدار قدرت موتور را هدر می دهند؟

خبرگزاری آریا – موتور خودروها امروزه همگی از نوع خنک شونده با مایع هستند. مایع خنک کننده ی موتور پس از دریافت حرارت موتور به سمت رادیاتور حرکت می کند تا در آنجا دمای آن کاهش پیدا کند و دوباره روانه ی موتور شود.
گرچه رادیاتورها تاثیر بسزایی در کاهش دمای موتور دارند اما باری افزایش کارایی رادیاتور نیاز است تا یک فن نیز در کنار رادیاتور بکار گرفته شود تا کارایی آن بهبود پیدا کند. البته بهتر است اینطور بگوییم که رادیاتور بدون وجود فن کارایی کافی را در خنک کردن مایع خنک کننده نخواهد داشت.
فن اکثر خودروها امروزه از انواع برقی است. به این صورت که یک الکتروموتور اقدام به چرخاندن پروانه ی فن می کند. این موتور برقی نیروی خود را از برق تولید شده توسط آلترناتور دریافت می کند، بنابراین فن به صورت مستقیم با پیشرانه ارتباط ندارد و نیروی خود را به صورت غیر مستقیم از پیشرانه دریافت می کند. اما برخی خودروهای عموما قدیمی هستند که پروانه ی فن آنها نه توسط یک موتور برقی بلکه توسط خود موتور چرخانده می شود.

شاید در نگاه اول به نظر برسد که چرخاندن فن مگر به چقدر نیرو نیاز دارد؟ اما در جواب باید گفت که با افزایش دور پیشرانه و همزمان افزایش دور پروانه، مقاومت هوا در برابر پره های فن نیز افزایش پیدا می کند، ضمن اینکه حجم هوای جابجا شده توسط فن نیز افزایش پیدا می کند پس نیروی بیشتری برای چرخاندن فن لازم است.
در ادامه به بررسی چهار مدل فن مختلف خواهیم پرداخت تا ببینیم که چه میزان از اسب بخار تولیدی موتور توسط این فن ها مصرف می شوند.
برای این کار یک موتور از موتورهای هشت سیلندر تولیدی جنرال موتورز انتخاب شده و به آزمایشگاه آورده شد تا دستگاه های سنجش روی آن نصب شود و قدرت و گشتاور خروجی موتور در حالات مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
در آغاز کار برای اینکه قدرت واقعی موتور مشخص شود موتور بر روی استند آزمایشگاه قرار گرفته و فن آن جدا می شود تا انرژی برای چرخاندن فن صرف نشود. در این حالت موتور توانست 349 اسب بخار قدرت را در 5200 دور بر دقیقه و 406 پوند فوت گشتاور را در 3900 دور بر دقیقه تولید کند.

اولین فنی که مورد بررسی قرار می گیرد فن کلاچ دار است که این نوع فن بیشتر در خودروهای اس یو وی استفاده می شود. در این نوع فن، پروانه و محوری که توسط موتور و تسمه چرخانده می شوند جدا از هم بوده و لزوما با چرخش تسمه پروانه، فن به چرخش در نمی آید. اما در بین این دو یک کلاچ وجود دارد که با افزایش حرارت درگیر شده و سبب انتقال نیروی چرخشی به پروانه می شود.
پس از نصب این نوع فن بر روی موتور مشاهده شد که قدرت موتور به 335 اسب بخار و گشتاور آن به عدد 400 پوند فوت کاهش پیدا کرد. این نوع فن 14 اسب بخار قدرت و 6.9 پوند فوت از گشتاور موتور را مصرف می کند.

فن بعدی که مورد آزمایش قرار گرفت فن پلاستیکی ساده بود که به دلیل وزن کم مورد توجه برخی خودروسازان است. این نوع فن دارای پره های زاویه دار است یعنی پره های آن دارای لبه های زاویه دار هستند تا هوای بیشتری را به سمت رادیاتور روانه کنند.
نکته ای که در مورد این فن وجود دارد این است که به دلیل انعطاف پذیر بودن فن در دورهای بالا تیغه های آن تغییر شکل داده و زاویه ی آنها کاهش پیدا می کند. یعنی زاویه ی لبه فن که در حالت عادی چیزی نزدیک به 90 درجه است در دورهای بالا کاهش پیدا می کند.
فن پلاستیک 23 اسب بخار از قدرت موتور را کم کرده و قدرت را به 325 اسب بخار کاهش داد، ضمن اینکه گشتاور موتور نیز با 18.6 پوند فوت کاهش به 388 پوند فوت رسید که همه ی اینها عدد کمی نیستند و نشان می دهد که فن پلاستیکی انرژی زیادی از موتور می گیرد.

فن سومی که مورد بررسی قرار گرفت فن آلومینیومی بود که پره های این نوع فن ثابت هستند و همانند فن پلاستیکی تغییر زاویه نمی دهند.
ضمن اینکه فن آلومینیومی وزن کمی نیز دارد. پس از تست مشخص شد که فن آلومینیومی 20.3 اسب بخار از قدرت و 12 نیوتون متر از گشتاور موتور را مصرف می کند که در مقایسه با قبلی بهتر بوده اما همچنان به خوبی فن کلاچ دار نیست.

آخرین فن مورد آزمایش در این تست فن فولادی ثابت بود که امروزه استفاده ی کمتری دارد. این فن نیز دارای پره های ثابت است و طراحی آن شبیه به فن آلومینیومی اما با وزن بیشتر است.
پس از نصب این فن روی موتور، قدرت موتور با 30 واحد کاهش به 318 اسب بخار و گشتاور آن نیز با نزدیک به 19 پوند فوت کاهش به عدد 388 پوند فوت رسید که نشان می دهد بالاترین هدر رفت قدرت را در این نوع فن می توان تجربه کرد.
نتایج این تست از چند منظر قابل توجه است. یکی اینکه هیچ یک از فن ها کارایی به اندازه ی فن کلاچ دار نداشتند و همگی آنها قدرت زیادی را از موتور می گرفتند. نکته ی دیگر اینکه بر اساس نتایج این آزمایش عدد قدرتی که فن برای چرخش نیاز دارد ثابت است، یعنی اگر فن 20 اسب بخار از قدرت موتور 350 اسبی کم می کند. اگر موتور را تا 750 اسب هم تیونینگ کنیم با این فن قدرت خروجی موتور 730 اسب بخواهد بود.
بنابراین پر واضح است که چرا خودروسازان در سال های اخیر فن الکتریکی را جایگزین فن مکانیکی کرده اند و به چه علت مهندسان شرکت های پیشتاز خودروسازی در زمینه الکتریکی کردن پمپ هیدرولیک، پمپ روغن و پمپ آب تلاش می کنند، در واقع هر کدام از این قطعات با اتصالات مکانیکی سنتی به شکل پیوسته در مدار هستند و باعث اتلاف قدرت موتور و افزایش مصرف سوخت می شوند.



لینک منبع

مطلب یک تحقیق علمی؛ فن های خنک کننده چه مقدار قدرت موتور را هدر می دهند؟ در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :یک تحقیق علمی؛ فن های خنک کننده چه مقدار قدرت موتور را هدر می دهند؟
http://mofidestan.ir/2017/08/28/%d9%8a%da%a9-%d8%aa%d8%ad%d9%82%d9%8a%d9%82-%d8%b9%d9%84%d9%85%d9%8a%d8%9b-%d9%81%d9%86-%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%ae%d9%86%da%a9-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%da%86%d9%87-%d9%85%d9%82%d8%af%d8%a7%d8%b1/

آخرین ویرایش: - -

اولین دوره از رقابت‌های رسمی e-Sport فرمول یک، برگزار خواهد شد

نویسنده : نویسنده چهارشنبه 1 شهریور 1396 01:23 ق.ظ  •   


اولین رقابت رسمی e-Sport فرمول یک، با عرضه بازی ویدئویی F1 2017 آغاز خواهد شد.

رقابت‌های e-Sport فرمول یک با همکاری رسمی بنیاد فرمول یک، شرکت کدمسترز (Codemasters) به‌عنوان ناشر و توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های ویدئویی و شرکت جی‌فینیتی (Gfinity)، به‌زودی آغاز می‌شود.

فصل اول این رقابت‌ها پس از عرضه بازی ویدئویی F1 2017، با برگزاری دوره‌ی زمان‌گیری و تعیین خط در ماه سپتامبر شروع می‌شود. در دور زمان‌گیری، ۴۰ راننده برتر انتخاب خواهند شد و به دور نیمه‌نهایی که در سالن مسابقات جی‌فینیتی لندن و در روزهای ۱۰ و ۱۱ اکتبر برگزار می‌شود، راه می‌یابند. ۲۰ راننده برتر دور نیمه‌نهایی به فینال راه پیدا می‌کنند. فینال این رقابت‌ها در جریان مسابقه‌ی آخر فصل فرمول یک در ماه نوامبر، در پیست ابوظبی برگزار می‌شود.

f1 e-sport

برنده این رقابت‌ها به‌طور مستقیم به دور نیمه‌نهایی فصل بعدی راه پیدا می‌کند؛ همچنین کاراکتر وی با نام قهرمان رقابت‌های e-Sport فرمول یک، در بازی ویدئویی F1 2018 قرار خواهد گرفت.

شان برتچز، رئیس بخش تبلیغات فرمول یک، می‌گوید:

این رقابت‌ها فرصت خوبی از لحاظ استراتژیکی و برقراری ارتباط با طرفداران برای ما ایجاد می‌کند. رقابت‌های e-Sport روزبه‌روز در حال گسترش است؛ ما از همکاری کدمسترز و جی‌فینیتی بسیار خرسندیم. مانند مسابقات فرمول یک، قصد داریم این رقابت‌ها را هم توسعه دهیم و تجربه‌ی لذت‌بخش و هیجان‌انگیزی برای طرفداران فرمول یک فراهم کنیم.

nissan gt academy

فرانک سیگنر، رئیس شرکت کدمسترز، معتقد است که رقابت‌های e-Sport ارتباط بین طرفداران و برگزارکننده‌های مسابقات را وارد سطح جدیدی می‌کند. وی اشاره می‌گوید:

رقابت‌های e-Sport یکی از بخش‌های رو به رشد بازی‌های ویدئویی است که روزبه‌روز بر بینندگان میلیونی آن افزوده می‌شود. ما از همکاری فرمول یک برای برگزاری این رقابت‌ها با استفاده از بازی ویدئویی F1 2017 بسیار خوشحالیم.

ترکیب ماهیت رقابتی و تماشایی فرمول یک با بازی ویدئویی شبیه‌ساز ما، تجربه‌ی سراسر هیجانی برای گیمرها و بینندگان به ارمغان خواهد آورد. تلاش خواهیم کرد با رابطه‌ی خوبی که با انجمن گیمرها داریم، طرفداران جدیدی به بازی ویدئویی و مسابقات فرمول یک جذب کنیم.

درحالی‌که این اولین بار است که فرمول یک به‌طور رسمی وارد رقابت‌های e-Sport می‌شود، دیگر مسابقات اتومبیلرانی سال‌ها است در این زمینه فعالیت می‌کنند. معروف‌ترین آن‌ها آکادمی نیسان جی‌تی است که گیمرهای بازی ویدئویی گرن توریزمو را تبدیل به راننده‌های نیسان جی‌تی و مسابقات LMP می‌کند.

World

مک‌لارن نیز با پروژه سریع‌ترین گیمر جهان وارد رقابت‌های e-Sport شده است؛ در این پروژه یک گیمر به‌عنوان راننده‌ی شبیه‌ساز فرمول یک قرار داده می‌شود.

فرمول E نیز سال گذشته با برنامه Race-off و با همکاری جی‌فینیتی وارد رقابت‌های e-Sport شد و در ماه ژانویه این رقابت‌ها با جایزه یک میلیون دلاری در لاس‌وگاس ادامه پیدا کرد.



لینک منبع

مطلب اولین دوره از رقابت‌های رسمی e-Sport فرمول یک، برگزار خواهد شد در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :اولین دوره از رقابت‌های رسمی e-Sport فرمول یک، برگزار خواهد شد
http://mofidestan.ir/2017/08/22/%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d9%82%d8%a7%d8%a8%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%b3%d9%85%db%8c-e-sport-%d9%81%d8%b1%d9%85%d9%88%d9%84-%db%8c/

آخرین ویرایش: - -